کد خبر: ۶۳۵۲
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

باغ سرهنگ در ده متری محمدآباد

بخشی از زمین‌های طبرسی‌شمالی ۹ متعلق به سرهنگ انصاری بود و بخشی از آن‌هم به محمد بالندری. این معبر نیز محل زمین‌های کشاورزی بود که در آن چغندر کاشته می‌شد.

تابلو ترافیکی در ابتدای کوچه طبرسی‌شمالی ۹ نشان از یک‌طرفه بودن کوچه دارد؛ معبری که به نام شهید محمد حسینی نام‌گذاری شده است و بین اهالی به «ده‌متری محمدآباد» معروف است. قدیمی‌های محله که تعدادشان اندک است، تعریف می‌کنند: بخشی از زمین‌ها متعلق به سرهنگ انصاری بود و بخشی از آن‌هم به محمد بالندری.

این معبر نیز محل زمین‌های کشاورزی بود که در آن چغندر کاشته می‌شد. همچنین دو مجموعه آموزشی ویژه دختران و پسران در این کوچه قرار دارد.

ده متری محمدآباد

مسجد جوادالائمه (ع) سال ۱۳۴۸ و با همت مردم پاگرفت و در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی، یکی از پایگاه‌های مردمی برای مبارزه با حکومت ستمشاهی بود. این مسجد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بازسازی شده است.

ده متری محمدآباد

دبستان شهید هروی‌نژاد بیش از چهل سال قدمت دارد و در سال ۱۳۹۹ بازسازی شده است. حدود هزار دانش‌آموز پسر دوره اول و دوم در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.

 

ده متری محمدآباد

جلال‌الدین مروی، از ساکنان قدیمی این کوچه، به یاد دارد که آب شرب اهالی با گاری و از انتهای گلشور آورده می‌شد.

 

ده متری محمدآباد

صاحب فروشگاه چرخ خیاطی خودش هم خبر ندارد که در سال‌های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، محل فعلی کسب او شعبه نفت بوده است و مردم برای گرفتن نوبت، سنگ و زنبیل در صف می‌گذاشتند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر